Avtalsvillkor

Bakgrund

Dessa villkor tillämpas när kunden beställer produkter från ninja.fi på www.ninja.fi. När du gör en beställning samtycker du till de allmänna villkoren. Dessa villkor försvagar inte konsumenträttigheter enligt finsk lag (lagen om konsumentskydd).

Ninja har rätt att avbryta en onlinebutik vid behov, till exempel för att utföra underhåll.

Ninja förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor genom att meddela dessa villkor genom e -post, skriftligen eller via e -handel. Beställningar ska vara föremål för de villkor som gäller vid beställningen, som kunden måste godkänna innan beställningen förlängs.

Alla texter och bilder som visas på dessa sidor är Ninjas egendom. Obehörig användning eller kopiering av upphovsrättsskyddat bild och textmaterial är förbjudet.

Kontakt

Ninja / no8nik oy
Y-2957453-4
Eteläkatu 14
13100 HÄMEENLINNA

Taxa

Produktpriserna är Euro (EUR) och inkluderar giltiga moms, som för närvarande är 24%. Priserna inkluderar inte behandlings- eller fraktkostnader. De priser vi tillkännager vid beställningen är giltiga under hela kundens hela inköpsprocess.

Ninja förbehåller sig rätten att avbryta beställningen vid ett tydligt prisfel. Ett tydligt prisfel innebär att priset på produkten tydligt och betydligt skiljer sig från det korrekta priset på produkten (till exempel om produkten har ett pris på 0,00 euro eller produkten har inget pris alls). I ett sådant fall skiljer sig det felaktiga priset så tydligt från rätt pris att konsumenten anses förstå att prisinformationen är felaktig.

Om en kampanj pågår i onlinebutiken eller kunden har en kampanjkod som ger dig rätt till den specifikt nämnda förmånen i onlinebutiken, kan kunden inte använda mer än en fördel åt gången. Kunden kan inte dra fördel av den ena tidsfördelen två gånger. Kampanjerna är giltiga under en begränsad tid och kan inte kombineras. Kampanjförmåner beviljas inte efteråt. Den första abonnentens intresse är personligt och kan endast användas en gång om kunden använder fördelen flera gånger (t.ex. med flera e -postmeddelanden) har Ninja rätt att debitera kundens felaktiga rabatt eller avbryta beställningen. Om förmånen beviljas efteråt dras förmånen från kostnaden för pengarna (0,35 -0,95 €).

Bindningskapacitet

Parternas bindningsavtal uppstår när Ninja har skickat en separat orderbekräftelse till kundens e -postadress (orderbekräftelse). Bekräftelse görs så snart Ninja har fått beställningen och betalningen har framgångsrikt gjorts. En beställning som gjordes på fredag, den heliga kvällen eller den heliga, kommer att bekräftas senast 18:00 nästa arbetsdag senast. Beställningen kan endast bekräftas om Ninja kan verifiera kundens adress.

I enskilda fall har Ninja rätten att avvisa beställningen. Ninja garanterar inte tillgång till E -Commerce -produkter i alla situationer. Alla inköp med kund -ID anses vara kundköp. Därför är det viktigt att kunden noggrant behåller kund -ID: er så att de inte är kända för utomstående.

Leverans

Leveranstid och leveransmeddelande

Beställningar kommer alltid att skickas senast nästa arbetsdag. Leveranstiden för lagerprodukter är vanligtvis ungefär 2-10 arbetsdagar, beroende på leveransmetoden. Leveranstiden för beställningar som placerats efter 14.00 kommer att beräknas från nästa arbetsdag. Leveranstid är en uppskattning. När leveransen är försenad har kunden rätt att demontera handeln. Ninja ansvarar inte för några skador orsakade av att ha överskridit den uppskattade leveranstiden. Under semestern (till exempel jultid) kan leveranstider vara något längre.

Ninja tar emot och levererar beställningar i den ordning de anländer till Ninja.

Vid beställningen kommer kunden att meddela dig om du ska hämta paketet från Ninjas butik eller till postkontoret/till postkontoret eller till den adress de har tillhandahållit med brev. Ninja levererar sändningar främst med den billigaste möjliga leveransmetoden och förbehåller sig rätten att ändra leveransmetoden. Beställningar värda mer än 40 euro kommer inte att levereras med brev.

När beställningen är redo att plockas upp till kunden skickas ett meddelande. Meddelandet skickas till kundens e -post under orderfasen. Om du har sagt att du kommer att hämta din beställning från Ninja -butiken, bör beställningen hämtas personligen eller genom proxy. Det måste finnas ett ordernummer och ett giltigt identitetskort. Beställningen måste hämtas inom 14 dagar efter ankomstmeddelandet.

När du plockar upp beställningen måste posten eller Matkahuolto -kontoret innehålla ett giltigt identitetskort och ett ankomstmeddelande eller ett paket för leverans av paket. Beställningen måste hämtas inom sju dagar efter ankomstmeddelandet.

Leveransmetod och fraktkostnader

En bosatt i Finland kan välja mellan fyra alternativa leveransmetoder:

  • Ninja butiker
  • Post eller Matkahuolto -kontor
  • Post eller Matkahuolto Parcel Terminal

Du kan välja din beställning till postkontoret på den adress du kommer att levereras. Ninja förbehåller sig rätten att ändra leveransmetoden. Kontrollera alla giltiga leveransmetoder och priser på vår webbplats under leveransmetoder.

Notera! Den maximala höjden på bokstaven och det lilla paketet är 30 mm, alla högre transporter levereras som ett paket till närmaste postkontor. De extra kostnaderna för paketleveransen kan debiteras kunden.

Produkter kommer att levereras som en leverans

Ninja kan inte garantera tillgången på produkter under alla omständigheter. Om någon av de produkter du beställer inte är tillgängliga kommer Ninja att meddela kunden och levererar endast de tillgängliga produkterna. Ninja återbetalar de opublicerade betalda produkterna till kunden.

Ninja skickar inte post -leveranser.

Beställningar utanför Finland

Hittills kommer beställningar endast att levereras till adresser i Finland och de baltiska staterna.

Betalning

På Ninja.fi kan du betala för tjänsterna för tre olika leverantörer av betalningstjänster:

  • Clarna
    • Betala senare
    • Hacka avgifterna
  • Rand
    • Kreditkort: Visa, Mastercard, American Express, Eurocard, China UnionPay
  • Avlopp
    • Onlinebanker: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Savings Bank, My Savings Bank, Pop Bank, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbank, S-Bank
    • Kreditkort: Visa, Visa Electron, MasterCard
    • Mobil betalning: Mobilepay, pivo, överföring
    • Faktura: OP -faktura, walley, flexibilitet

Clarna

Köp nu - betala senare!

Dessa villkor tillämpas mellan dig och denna handel där du köper varor, biljetter eller tjänster när du väljer en betalningsmetod senare.

När vi väljer en betalningsmetod senare kommer vi att erbjuda dig möjligheten att betala på förfallodagen, vilket är 30 dagar med att skicka varor eller biljetter eller en dag från vilken tjänster eller digitalt innehåll kommer att vara tillgängliga för dig. Vi flyttar vi kommer till KLARNA BANK AB (“KLARNA”). KLARNA skickar betalningsinstruktioner för att betala för ditt köp direkt till Klarna. Om du hellre vill få betalningsinstruktioner per post, vänligen kontakta Klarnas kundtjänst efter köp. Kontaktinformation och annan information om Klarna finns på Klarna.fi.

Avgifter

Vi debiterar dig 0 € till dig. Om fordran inte betalas, kommer Klarna att skicka en påminnelse om vilken Klarna debiterar en påminnelseavgift på 5,00 €. Om kvittot, trots betalning påminnelser, fortfarande är obetalt, kan Klarna överföra fordran till inkassobyrån, vilket kan medföra kostnaden för återhämtning.

Kreditkontroll och behandling av personuppgifter

Om du väljer betalningsmetoden senare kommer Klarna att bedöma din kreditvärdighet.

KLARNA behandlar din personliga information för att fullgöra sin skyldighet för både detta avtal och andra ändamål som nämns i vårt integritetsförklaring. Sekretessförklaringen kan läsas här och på vår webbplats och med Klarnas tjänster bekräftar du att du har läst broschyren. Till exempel behandlar vi din personliga information för att identifiera och analysera dina kundrelationer, för att utföra en kreditbedömning, till marknaden och utveckla vår verksamhet. Vi kan också överföra din information till de utvalda parterna (till exempel kreditföretag) som kan vara belägna utanför EU/BC. Vårt integritetsförklaring innehåller mer information om att dela information, dina rättigheter till din egen information om hur du kontaktar oss i dina frågor eller klagar till myndigheterna.

En överföring eller en överföring

Du har inte rätt att överföra eller överföra dina rättigheter eller skyldigheter enligt dessa villkor till någon annan. Vi kan överlämna eller överföra dessa villkor eller skyldigheter till en tredje part enligt dessa villkor eller skyldigheter när som helst under villkoren att villkoren inte blir mindre ogynnsamma för dig.

Läs mer på Klarnas webbplats: https://www.klarna.com/fi/ehdot/

Walley faktura/avbetalning

Flexion och valfrihet - betala på en gång eller i delar, i den takt du väljer

Faktura och kassakredit ger dig mer tid att betala för din e -handel. Genom att använda dem kan du vänta på att din beställning ska komma i fred innan du betalar den. Du kan göra en betalning antingen på en gång på en faktura eller i mindre delar på en kassakredit, så att du kan göra det belopp som passar dig bäst varje månad och distribuera betalningen i upp till 36 månader.

Fakturafri betalningstid - säker och enkel affär

Med en faktura kommer du alltid att få 45 dagars räntafri betalning för ditt E -Commerce -köp. Den långa betalningsperioden låter dig kontrollera ditt köp och returnera det innan fakturan förfaller.

För att dra nytta av betalningsperioden behöver du ett positivt kreditbeslut, vilket är lätt att ansöka om köpet. Du kan ansöka om det om du är minst 18 år och har ett finskt personligt identifieringsnummer och en permanent, officiell hemadress i Finland. Din kreditinformation kommer också att granskas från register över Bisnode Finland Oy.

Betalningsmetoden kan användas för inköp av upp till 5 000 euro.

När du har fått ett positivt kreditbeslut och bekräftat köpet får du en faktura för ditt köp via e -post. Om du vill betala fakturan i mindre avbetalningar och för en bättre betalningsperiod (1-36 månader) måste du ingå ett kontinuerligt kreditavtal med Collector Bank AB genom att logga in på din webbplats på my.walley.fi. När du undertecknar ett kreditavtal kommer du att beviljas en kreditlinje tillgänglig för efterföljande inköp i enlighet med kreditvillkor.

När du har ett giltigt kreditavtal behöver du bara betala det lägsta belopp som nämns på fakturan du får vid förfallodagen, men du kan också göra ett högre belopp om du vill. Efter det kommer du att skickas varje månad via e -post tills din kredit har betalats fullt ut. Du kan alltid förkorta din kredit på minsta belopp för ditt kontofaktura, om du vill.

Kreditkostnader och kreditexempel: Ninja.fi online -butiken är föremål för kampanjvillkor, enligt vilka en räntesats på överdrag är 19,2 % som en nominell årlig ränta och en månadsavgift på 2,95 € per månad (för den första fakturan € 3,80 ). Om den beviljade kreditgränsen är 1 000 euro och den används i sin helhet för inköp av Ninja.FI och krediten kommer att återbetalas inom 36 månader, har de tillämpliga kampanjvillkoren en verklig årlig ränta på 28,6 %, ett totalt kreditbelopp kostar 403 €, det totala beloppet på 1 403 euro och antalet avbetalningar 36 st. Försenade avgifter debiteras lagliga påminnelseavgifter och återhämtningskostnader och ränta för försenade perioder.

Kredit villkor

Faktura och kreditbidrag är Collector Bank AB, organisationsnummer 556597-0513, en registrerad innehavare av Walley-varumärket.

Lilla Bomens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. För mer information www.colignor.fi

Du kommer att få fullständiga villkor och information om Walley faktura och kassakredit från följande länkar:

Mer detaljerad servicebeskrivning: https://www.walley.fi/asiakaspalvelu/

Allmänna villkorade villkor: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf

Standard europeiska konsumentförhållanden: https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf

Kontrollera alla giltiga betalningsmetoder på vår webbplats under betalningsmetoderna.

ändra och återvända

Beställda produkter har en 14 -dagars returpolicy för att ta emot produkter. Produkterna måste vara oanvända och oöppnade i sin ursprungliga förpackning. Hygienprodukter (till exempel tätande örhängen, piercingsmycken) har inte rätt till avkastning (konsumentskyddslag 6: 16 artikel 3 och 4).

Gratis återbetalning för att använda abonnenten för att kontakta Ninjas kundtjänst innan du returnerar produkterna och använder retur -ID som tillhandahålls av Ninja för att returnera. Avkastningen kan också tas ut till Ninja -kontoret. Ytterligare leveranstjänster återbetalas inte i samband med återbetalningen. Om beställningen har använt gratis frakt och värdet på beställningen efter att avkastningen inte uppfylls kommer den nuvarande kostnadsfria leveransgränsen att dras av från återbetalningen av fraktkostnaderna. Annars kan de returnerade fraktkostnaderna debiteras för returnerade transporter. Sändningen kommer att återinföras för sändningskostnader vid varje given tidpunkt i enlighet med prislistan som gäller.

Om eventuella rabatter eller villkor i beställningen inte uppfylls, kommer skillnaden att debiteras vid återbetalningen. Om till exempel den ursprungliga beställningen har överskridit den fria leveransgränsen, men efter avkastningen är värdet på beställningen under gränsen, kommer fraktkostnaderna att debiteras enligt den valda leveransmetoden i enlighet med den aktuella prislistan.

Non -pick -up

Ingen retrospektiv leverans betraktas inte som återbetalning enligt KSL. Den outbildade leveransen kommer att debiteras för faktiska frakt- och återbetalningskostnader i enlighet med den prislista som gäller vid en viss tidpunkt. För våra butiker debiteras beställningar för att hämta 3,90 € en fraktkostnad om beställningen inte hämtas.

Produktutgåvor

Ninja ansvarar för att varje leverans noggrant kontrolleras innan den skickas till kunden. Om produkten emellertid har ett fel eller produkten är felaktig måste felet omedelbart klagas till Ninjas kundservice. Om du vill demontera transaktionen återbetalas avgiften inom 30 dagar efter att Ninja har fått en ogiltig produkt.

Konsumentupplysning

I all sin verksamhet följer Ninja rekommendationerna från konsumentmyndigheter.

Tvist

Om oenigheten om handelsavtalet inte löses genom förhandlingar mellan parterna, kan konsumenten föra saken till konsumenttviststyrelsen (www.kuluttajariita.fi) för att lösas. Innan konsumenten tar saken till konsumentens styrelse måste konsumenten kontakta konsumentrådgivningen från registret (www.kuluttajevänanta.fi). Oenigheten kan också lösas vid EU: s ODR -forum: (ec.europa.eu/odr)

Överväldigande hinder

Ninja ansvarar inte för förseningar och skador orsakade av ett hinder utanför dess inflytande, som det inte rimligen kunde förutse eller inte kan undvika konsekvenser. Det överväldigande hindret beaktas till exempel. Industriella åtgärder, personalsjukdom, import- och exportförbud, störningar i transport och pandemier. Om det överväldigande hindret fortsätter i mer än tre månader kommer både Ninja och kunden att ha rätt att avbryta order utan skador eller förseningar.

Integritet och säkerhet

Betalning på ninja.fi onlinebutik görs med hjälp av betalningstjänster, rand eller klarna betalningstjänster.

Integritet

Ninja ansvarar för den personliga information som rapporteras till Ninja eller WHO Ninja får på kundens beställning. Ninja tar hand om korrekt bearbetning och bevarande av kundinformation. Informationen kommer att användas vid slutsatsen och genomförandet av leveransavtalet, marknadsföringsåtgärder för Ninja Organised, Charges och andra kundrelationshanteringssituationer. Ninjas information om kundregister kommer inte att avslöjas för tredje parter förutom den tekniska hanteringen av e-handel (t.ex. server- eller e-handelsplattform). Kunden kan kontrollera kundinformationen som innehas av Ninja genom att kontakta kundservice på asiakaspalvelu@ninja.fi.

Mer information om att samla in och lagra ninja i kundinformation finns från integritetsförklaringen.

Småkakor

Vi använder kakor i vår tjänst. Kakor som vanligtvis används i onlinebutiker och andra onlinetjänster är små identifierare som flyttar från servern till besökarens dator under sittande. Vi använder cookies för att låta besökaren flytta till vår webbplats från en tjänst till en annan under sessionen. Användningen av kakor är inte synlig för besökaren under sessionen eller börda besökarens dator.

Åldersgräns

För att hantera onlinebutiken måste kunden vara minst 18 år.