Återbetalningsvillkor

Hur gör jag en återbetalning?

Innan du gör en återbetalning ska du läsa dessa instruktioner noggrant. Vi kontrollerar alla produkter innan de skickas för att säkerställa att du alltid får en korrekt och felfri produkt. Om du ändå inte är nöjd med din beställning eller om den är felaktig har du 14 dagars returrätt (returrätten gäller inte hygienprodukter, såsom örhängen och piercingar KSL6:16§3&4, som levereras i förseglade paket med öppnad försegling). Produkterna ska vara oanvända och i gott säljbart skick.  Kunden ansvarar för produktens värdeminskning om den returneras i ett annat skick än originalskicket. Dessa returvillkor gäller endast för beställningar som görs i webbutiken! I andra fall, vänligen kontakta oss kundtjänstLogga in på ditt kundkonto för att göra en retur. 

GÖR EN RETUR

OBS! OM DU HAR FÅTT EN FELAKTIG ELLER DEFEKT PRODUKT SKA DU INTE GÖRA EN RETURANMÄLAN ELLER LÄGGA EN NY ORDER. Vänligen kontakta vår kundtjänst direkt: asiakaspalvelu@ninja.fi

När vi har mottagit din returbegäran kommer vi att behandla den och När vi har mottagit din retur kommer vi att behandla din begäran och skicka instruktioner om hur du gör en retur via e-post.. Returer är kostnadsfria när de görs i enlighet med instruktionerna. Du kan också göra en återbetalning direkt till vår butik.

Leverans av returen till vårt kontor tar vanligtvis 1-4 arbetsdagar. När vi har tagit emot din retur behandlar vi den och återbetalar pengarna till den betalningsmetod du använde. 

OBS! Ytterligare leveranskostnader återbetalas inte vid retur. Om eventuella rabatter eller kampanjvillkor i beställningen inte uppfylls efter returen, debiteras mellanskillnaden vid returen. (Om t.ex. den ursprungliga beställningen har överskridit gränsen för fri leverans, men värdet på beställningen efter returen understiger gränsen, debiteras leveranskostnaderna enligt den valda leveransmetoden i enlighet med den vid var tid gällande prislistan.I annat fall kan returnerade försändelser debiteras de faktiska leveranskostnaderna. Omleveransen faktureras med fraktkostnaden enligt gällande prislista. En retur per order är kostnadsfri, därefter debiteras kostnaden för returen enligt gällande prislista.

Vi tar inte emot returer via postorder! Returvillkoren gäller endast för beställningar som görs i webbutiken. Om du har några frågor om returpolicyn är du välkommen att kontakta oss. Kundtjänst

GÖR EN RETUR

Fri retur från Finland

För att dra nytta av fria returer måste abonnenten logga in på sitt kundkonto och fylla i en returblankett och använda det retur-ID som Ninja tillhandahåller. Returinstruktioner och retur-ID skickas till dig via e-post efter att returbegäran har behandlats. Returen kan också lämnas in kostnadsfritt till ett Ninja-kontor.

Om varukorgens värde är 0€ (noll euro) före leveranskostnader kan kunden inte utnyttja den fria returrätten som Ninja erbjuder, utan kunden ansvarar själv för returkostnaden enligt den returmetod som används.

Returer från utlandet

Returer som görs utanför Finland debiteras kunden.

Byte

Produktbyten görs alltid via en ny order, så att vi kan säkerställa tillgången på den produkt du vill ha och inte behöver vänta på att returen ska behandlas.

Ej uthämtad försändelse

En outhämtad försändelse betraktas inte som en retur enligt KSL. Ej uthämtade försändelser debiteras de faktiska leverans- och returkostnaderna enligt gällande prislista. För beställningar som hämtas ut i våra butiker debiteras en leveransavgift på 3,90 € om beställningen inte hämtas ut. 

Annonser för produkter

Ninja ansvarar för att varje försändelse kontrolleras noggrant innan den skickas till kunden. Om det trots detta finns en defekt i produkten eller om produkten är felaktig ska defekten omedelbart rapporteras till Ninja. Kundtjänst. Om du vill avbryta transaktionen återbetalas betalningen inom 30 dagar efter att Ninja har mottagit den defekta produkten.

SKICKA ETT KLAGOMÅL

Konsumentskydd

Ninja följer i all sin verksamhet konsumentskyddslagen samt Konkurrens- och konsumentverkets anvisningar och rekommendationer. En del av våra produkter är hygienprodukter (t.ex. piercingörhängen, piercingörhängen), som inte har ångerrätt om förseglingen på produktförpackningarna har brutits (KSL 6§ 16). 

Läs mer om våra produkter om avtalsvillkoren och villkoren för avtalet.